Met een Ziggo internetabonnement kunnen klanten gebruikmaken van webmail. Via het Mijn Ziggo portaal kun je tot zes e-mailaccounts aanmaken. Ziggo Webmail dient als je eigen domein voor het zenden en ontvangen van e-mails. Met een online opslagcapaciteit van 15 GB heb je ruim voldoende plaats voor je bestanden.
Wat is Ziggo Webmail?
Met Ziggo Webmail kun je e-mails versturen en ontvangen via de browser, e-mailprogramma op je computer of app op je smartphone.
Je kunt ook gebruik maken van e-maildomeinen die eindigen op:
- @quicknet.nl
- @home.nl
- @casema.nl
- @upcmail.nl
- @chello.nl
- @a2000.nl.
Bovendien biedt Ziggo Webmail functies zoals adresboek, agenda en veilig mailen.
Inloggen bij Ziggo Webmail
Om toegang te krijgen tot de Ziggo Webmail omgeving, moet je eerst een account aanmaken via Mijn Ziggo. Klanten met internet van Ziggo kunnen eenvoudig een @ziggo.nl e-mailadres maken.
Als je eenmaal een account hebt, kun je inloggen via https://www.ziggo.nl/mail. Vul je e-mailadres en wachtwoord in om toegang te krijgen tot je Ziggo Webmail.
Ziggo mail instellingen
Met Ziggo Mail kun je e-mails overal ontvangen en versturen, zowel thuis als onderweg op je smartphone of computer. Om e-mails te kunnen ontvangen en versturen via Ziggo Mail, moet je de IMAP / SMTP instellingen handmatig instellen. Dit is niet nodig als je Ziggo Mail via de browser gebruikt. Gebruik de onderstaande instellingen voor het instellen van inkomende- en uitgaande e-mailberichten:
Inkomende e-mail
- IMAP-host: imap.ziggo.nl
- Poort: 993
- Gebruikersnaam: je e-mailadres
- Wachtwoord: wachtwoord van je e-mailadres
Uitgaande e-mail
- SMTP-host: smtp.ziggo.nl
- Poort: 587
- Gebruikersnaam: je e-mailadres
- Wachtwoord: wachtwoord van je e-mailadres
Als je Ziggo Mail wilt instellen op je smartphone, tablet of computer, gebruik dan de bovenstaande instellingen voor het ontvangen en versturen van e-mailberichten. Als je vragen hebt over Ziggo Mail, kun je terecht bij de veelgestelde vragen op de website van Ziggo.
Veelgestelde vragen
Hoe kan je jouw Ziggo e-mailinstellingen wijzigen?
Als je jouw Ziggo e-mailinstellingen wilt wijzigen, kan je dit doen via de Ziggo webmail. Log in op je Ziggo account en ga naar de e-mailinstellingen. Hier kan je jouw e-mailadres, wachtwoord en andere instellingen wijzigen.
Hoe stel je jouw Ziggo mail in op Outlook?
Om jouw Ziggo mail in te stellen op Outlook, heb je de volgende gegevens nodig: jouw e-mailadres, wachtwoord, inkomende en uitgaande serverinstellingen. Je kan deze informatie vinden op de Ziggo website of via de klantenservice. Zodra je deze informatie hebt, kan je deze invoeren in de instellingen van Outlook.
Waar kan je hulp krijgen bij jouw Ziggo/mail?
Als je hulp nodig hebt bij jouw Ziggo mail, kan je terecht bij de Ziggo klantenservice. Zij kunnen jou helpen bij het instellen van jouw e-mail, het oplossen van problemen en het beantwoorden van andere vragen.
Hoe kan je jouw Ziggo mail aanpassen?
Je kan jouw Ziggo mail aanpassen via de Ziggo webmail. Hier kan je jouw e-mailadres, wachtwoord en andere instellingen wijzigen. Je kan bijvoorbeeld jouw handtekening toevoegen, spaminstellingen wijzigen en jouw e-mailindeling aanpassen.